ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

Քաղաքը կինո է դիտում

Քաղաքը կինո է դիտում
12.07.2016 | 08:54

13-րդ անգամ Երևանը հագավ ծիրանավառ գույնը՝ կինոյի համաշխարհային կիզակետը մեծ ու հանրահայտ քաղաքներից տեղափոխելով մեր մայրաքաղաք: Տոնն սկսվեց Ծիրանօրհնեքով՝ Սուրբ Զորավոր եկեղեցում:
Երեկոյան պաշտոնապես բացվեցին հայ կինոգործիչների՝ Էդմոնդ Քեոսայանի, Ալբերտ Յավուրյանի, Դմիտրի Կեսայանցի աստղերը՝ Շառլ Ազնավուրի հրապարակում: Ապա Կարմիր գորգն ուղղորդեց ոսկեծիրանցիներին «Մոսկվա» կինոթատրոն՝ Կարմիր դահլիճ՝ ծանոթանալու այս տարվա փառատոնային անակնկալներին և դիտելու թվայնացված, բայց ոչ արդիականացված «Զարե» ֆիլմը, որն ուղեկցվեց տաղանդավոր ջազմեն Վահագն Հայրապետյանի և «Ակուստիկ ձայներ» խմբի նվագակցությամբ: Կատարվեց Վահագն Հայրապետյանի՝ հատուկ «Զարեի» համար գրած երաժշտությունը:


«Հայաստանի և հայ ազգի համար բավական դժվար տարի էր: Չորսօրյա պատերազմ, անհանգստություն: Բայց, ի պատիվ մեր կառավարության, մեր բոլոր հովանավորների, մասնավորապես Ռալֆ Յիրիկյանի, պիտի ասեմ, որ նրանք ոչնչի առջև կանգ չառան՝ ապահովելով փառատոնի նորմալ ընթացքը»,- իր ելույթում նշեց «Ոսկե ծիրանի» հիմնադիր տնօրեն Հարություն Խաչատրյանը: Նա իր տոնական խոսքում նաև վշտալի լուր հայտնեց. մահացել է պարսիկ նշանավոր կինոռեժիսոր, «Ոսկե ծիրանի» բազմամյա բարեկամ Աբաս Քիառոստամին, ում հուղարկավորությունն էր փառատոնի բացման օրը: Ներկաները մեկ րոպե լռությամբ և ծափերով արձագանքեցին այդ տխուր իրողությանը:


Թե արտամրցութային ինչ ֆիլմեր են ցուցադրվելու առաջիկա մեկ շաբաթում, ինչպիսին են լինելու հետահայաց ցուցադրություններն ու պրեմիերաները, ներկայացրել ենք մեր նախորդ հրապարակումներում: Մամուլի ներկայացուցիչների համար կազմակերպված ֆիլմերի նախնական ցուցադրությունն էլ հնարավոր է դարձնում կանխավ իրազեկել մեր ընթերցողներին մրցութային ծրագրում ընդգրկված մի շարք ֆիլմերի մասին:
Եվ այսպես, խաղարկային ֆիլմերի մրցույթին կմասնակցի Ասիեր Ալտունայի «Ամամա» ֆիլմը: Այն բասկյան ընտանիքի ավանդական ու նորօրյա որակների բախման ու հաշտեցման իմաստուն պատմությունն է մատուցում էկրանից՝ համեմված կինոարվեստի յուրատեսակ հնարներով, որոնք իրենց արտասովորության մեջ դյուրությամբ են ընկալվում ու հասնում հանդիսատեսին, քանի որ արված են բարձր արվեստով: Մարդկային բնույթի, վաղնջական պատմական շերտավորումների, բնության, նորարար արվեստի, հողագործի առօրյա տքնանքի ու էլի շատ այլ գործոնների համադրությամբ հյուսվող պատումը մեզ՝ հայերիս, հարազատացնում է բասկյան ընտանիքի ու այնտեղ խմորվող-հանգուցալուծվող բախումների հետ, որովհետև այնքա՜ն ծանոթ ու հասկանալի են դրանք մեզ: Ֆանտաստիկ լուծումների մի բանալի է հայտնաբերում ֆիլմի հեղինակը՝ ժամանակի չափումների մի նոր բանաձևի արտածումով: Ֆիլմի գործողությունների կենտրոնում գտնվող Ամաման՝ ընտանիքի տատիկը, որ գեղջկական կենցաղի մեջ ապրող ազնվատոհմիկ մի երևույթ է, դառնում է չափման ինքնատիպ միավոր իր թոռնուհու՝ Ամայայի համար. «80 տատիկ առաջ մենք ապրում էինք նեոլիթյան ժամանակաշրջանում»: ՈՒ ֆիլմն էլ այդ բազմադարյա ժամանակների ու մեր օրերի կյանքի ներդաշնակ համադրության իմաստուն դրվագաշարն է ներկայացնում մեծ էկրանից: Անկեղծ պիտի լինեմ ու խոստովանեմ. դեռ փառատոնի մեկնարկից առաջ այս ֆիլմը դիտելով՝ սկսել եմ կանխավայելել փառատոնի փակումից հետո այն իբրև հաղթած ֆիլմ մեծ էկրանին կրկին տեսնելու հաճույքը:


Պիտեր-Յան դը Պյուի «Լուսավորյալների երկիրը» ֆիլմը, որ պատմում է Աֆղանստանի արյունալի իրադարձությունների մասին, մինչև մրցույթն արդեն տեղիք է տվել բանավեճերի ու տարաձայնությունների. ֆիլմը նկարված է խաղարկային և վավերագրական ժանրերի սահուն համադրությամբ, և այն մրցութային ծրագրի խաղարկային բաժնում ընդգրկելը միանշանակ չի ընդունվել մասնագետների կողմից, ինչպես հավաստիացնում է «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի ծրագրերի տնօրեն Միքայել Ստամբոլցյանը: Հիրավի, այս ֆիլմը դիտողի համար դժվար է որսալ դաժան իրականության և ռեժիսորի երևակայության թռիչքի սահմանագիծը: Սակայն ինձ համար այն ուներ մի կարևոր պատգամ. որքան էլ կյանքը պարտադրի գիշատչային վարք ու կենսաձև, մարդու երազանքն իր խորքում նույնն է ամենուր. ապրել դղյակում՝ կողքին ունենալով սիրելիին:


Պաբլո Լամարի «Վերջին եզերքը» ֆիլմն առանց խոսքերի պատմում է միայնակ մարդու անելանելի կացության մասին: Նրա կատարած բոլոր քայլերը կամ դրանց բացակայությունը ֆիլմում հանգում են փակուղու: Բելա Տարի «Թուրինյան ձին» հիշեցնող այս լուսանկարային ֆիլմը միանշանակ չի կարող ընկալվել թե՛ հանդիսատեսի, թե՛ մասնագետների կողմից:
Դավիթ Վերբեքի «Սերտ շփում» ֆիլմն անտարբեր չի թողնի պատերազմ երևույթի հանդեպ գերզգայուն հայ հանրությանը: Հեռակառավարման վահանակի առջև նստած՝ ժամանակակից մեթոդներով մահ սփռող դիպուկահարի մեջ մարդկային որակների արթնացումը անցնում է խութաշատ ոլորանների միջով, որոնք լարված սպասում են պարտադրում ֆիլմի հանդիսատեսին:


«Բալերի անունները» (ռեժիսոր՝ Բրանկո Շմիդտ) սրտառուչ պատմություն է մարդկային հարաբերությունների մասին, որ ներկայացվում է աշխարհից հեռու մի անկյունում ապրող ծեր ամուսինների օրինակով: Կատոյի և Սլավկոյի՝ արտաքինից կռվազանության շերտով պատված խոր կապվածությունն ու սերը հորդում են հատկապես ֆիլմի ֆինալում: Կատոյի մահվանից առաջ նրանց կատարած երգը՝ թե՛ տեքստով, թե՛ մեղեդայնությամբ, վկայում է երիտասարդ տարիներին ապրած զգացմունքների կենսականության մասին ու ստիպում հանդիսատեսին հուզվել նրանց հետ: Կենդանի, հումորով, փիլիսոփայությամբ, սկզբունքայնությամբ հագեցած փայլուն երկխոսությունների շարան է «Բալերի անունները»: Կարծում եմ, այս ֆիլմը ևս կարող է հայտնվել «Ոսկե ծիրանի» մրցանակակիրների շարքում: Նույն կարծիքը կա նաև «Դատախազը, դատապաշտպանը, հայրը և որդին» (ռեժիսոր՝ Իգլիկա Տրիֆոնովա) ֆիլմի մասին, որն առանձնահատուկ ջերմությամբ է ընդունվել փառատոնային ֆիլմերի նախնական ցուցադրությանը մասնակցած հանդիսատեսի կողմից:


Վավերագրական մրցույթին ներկայացված «Օլմոն և ճայը» (հեղինակներ՝ Պետրա Կոստա, Լեա Գլոբ) խաղարկային ֆիլմն ակնհայտ տարրեր պարունակող աշխատանք է, որում արծարծվող դերասանուհի հերոսուհու տարուբերումը կարիերայի և սպասվող մայրության միջակայքում ներկայացված է շատ հուզիչ ու համոզիչ պատումաշարով:


«Հայկական համայնապատկեր» անվանակարգում ընդգրկված «Ռադիոլա» (ռեժիսոր՝ Լուսինե Պապոյան) կարճամետրաժը մարդու հարաբերություններն է քննում իր անցյալի, ապրած տարիների հիշողությունների հետ, որոնք հակիրճ ձևակերպումներով մարմին են առնում հոր՝ որդու հետ ունեցած զրույցում: Այս ֆիլմը կարելի է համարել կինոթոթովանք, որում ակնհայտ են հեռանկարում լիարժեք կինոյի վերաճելու նախանշանները: Գոռ Մարգարյանի «Ավրորան» կարող է տարակարծություններ առաջացնել հանդիսատեսի մեջ, որովհետև ինձ համար այն չհստակեցված ասելիքի մի սառցապատ տարածություն էր:
Հայկական կինոն կներկայացվի նաև այլ ձևաչափերում, փառատոնային այլ ծրագրերի շրջանակներում, և մենք առիթ կունենանք ոչ միայն վերհիշելու մեր կինոանցյալը, այլև պատկերացում կազմելու այսօր ծնունդ առնող հայկական ֆիլմերի մասին:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 2657

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ